Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

3

3 Ο Επιβάτης της Αίγινας - Απόψεις - Κριτικές - Προτάσεις Μάιος - Ιούνιος 2009

Η άποψη του ΣΕΑΣΑ Φιλίππου Ν. Χατζηπέρη

Άγνοια,Ανεπάρκεια ή Ακαταλόγιστο;

Σε συνέχεια του σχολίου μας, με τίτλο «Αναβολή Αρχαιρεσιών», λόγω των προσπαθειών του ΣΕΑΣΑ για τη βελτίωση της Ακτοπλοϊκής μας Συγκοινωνίας και των Λιμανιών της Αίγινας, πληροφορούμε τους επιβάτες της Αίγινας ότι ο κ. Δήμαρχος μας απάντησε με την υπ’ Α/Π 3975/14-5-2009 επιστολή του, κατόπιν σύστασης της Περιφέρειας Αττικής, εις απάντηση αναφοράς μας για παράβαση των κανόνων της Τοπικής Δημοκρατίας! Σε άλλη σελίδα δημοσιεύεται η εν λόγω αναφορά με τα σχετικά της και τα σχόλια της Συντακτικής Επιτροπής, για να βγάλει ο αναγνώστης τα συμπεράσματά του.

Ωστόσο, μας προβληματίζει η απάντηση του κ. Δημάρχου, ότι «…..η εισαγωγή ενός θέματος χωρίς συγκεκριμένο περιεχόμενο για λήψη απόφασης, δεν θα συντελέσει στην επίλυση των υφισταμένων προβλημάτων». Διότι, για κάθε αναγνώστη με βασική γνώση των ελληνικών, είναι σαφές ότι δεν ζητήσαμε από τον κ. Δήμαρχο να μας ενημερώσει για το πρόβλημα της Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας και των λιμανιών της Αίγινας, διότι έχει δηλώσει επανειλημμένως ότι «Δεν γίνεται τίποτα»! Διερωτόμαστε, λοιπόν, μήπως ο τίτλος του σχολίου μας χρειαζόταν θαυμαστικό και όχι ερωτηματικό;

Προφανώς, ο συντάκτης της επιστολής - απάντησης του κ. Δημάρχου έλαβε υπόψη του την επιστολή υπ’ Α/Π 01/09 προς τον πρόεδρο και το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι την υπ’ Α/Π 02/09 προς τον κ. Δήμαρχο. Διότι είναι αδύνατο να «φρονεί» ότι, «οι ακριβοί ναύλοι, ο αθέμιτος ανταγωνισμός, τα άτακτα δρομολόγια, ο αποκλεισμός του νησιού από τις 18.00, τα ημιτελή και ανασφαλή λιμάνια», που ταλαιπωρούν τους Αιγινήτες, είναι «χωρίς συγκεκριμένο περιεχόμενο για λήψη απόφασης»!Αντίθετα, είναι σοβαρότατο οικονομικό, κοινωνικό και πολιτισμικό πρόβλημα, το οποίο πρέπει να μελετήσει το Δημοτικό Συμβούλιο, με τις εισηγήσεις και των αρμόδιων φορέων και να πάρει τις δέουσες αποφάσεις!

Ο ίδιος οφείλει να σέβεται το θεσμό του Δημοτικού Συμβουλίου και να εκτελεί τις αποφάσεις του! Τέτοιου είδους παρεμβάσεις υποβιβάζουν το θεσμό του, προσβάλλουν την Τοπική Δημοκρατία και καθιστούν επιζήμια και επικίνδυνη για τους πολίτες την άσκηση της Δημοτικής εξουσίας!!!

Παράνομα Μπαζώματα του Γιαλού

Το μπάζωμα μέρους του αιγιαλού, νότια του λιμενίσκου της περιοχής Φάρου, είναι ένα «παράνομο λιμενικό έργο», για την εκτέλεση του οποίου δήλωσαν άγνοια; οι «αρμόδιοι», σύμφωνα με το νόμο (2971, άρθ.1 παρ. 9, ΦΕΚ 285/19-12-2001) φορείς! Κατά συνέπεια ήταν δικαιολογημένο το αγανακτισμένο ξέσπασμα του Δημοτικού Συμβούλου της Πλειοψηφίας του Δ.Σ., κ. Ε.. Σταμπουλή. Δικαιολογημένες είναι, επίσης, και οι ανησυχίες των πολιτών, εάν «ο αιγιαλός και οι παραλίες του νησιού μας προστατεύονται επαρκώς από τους εν λόγω αρμόδιους φορείς του Δημοσίου ή της Αυτοδιοίκησης»!

Οι «δράστες» δεν ευθύνονται μόνο για την παρανομία του έργου αυτού καθεαυτού, αλλά και για τη παραμόρφωση του αιγιαλού, η οποία προσβάλλει το περιβάλλον και την στοιχειώδη ανθρώπινη καλαισθησία. Αυτή η παραλία της Αίγινας, από το Ακρογιάλι μέχρι και τη Πέρδικα, είναι «απείρου κάλλους» και όπως έχουν «οραματιστεί πολλοί εραστές της» θα μπορούσε να διαμορφωθεί με γούστο και φαντασία προς όφελος του γενικού δημόσιου συμφέροντος, όπως ο νόμος ορίζει! Δικαιολογίες γραφειοκρατίας και «φυκιών» δείχνουν άγνοια ή και «αθέμιτες υποτραπέζιες διαβουλεύσεις;»!

Τα φύκια, για παράδειγμα, είναι αποτέλεσμα του βιολογικού κύκλου της χλωρίδας του βυθού, όταν ξεραίνονται τον χειμώνα και περιφέρονται στο πέλαγος, ή καταλήγουν στις παραλίες ανάλογα με την γεωγραφική μορφολογία τους ή την τεχνική τους «παραμόρφωση». Στις ακτές της Αίγινας, για παράδειγμα, υπάρχει ένα μόνιμο ρεύμα διεύθυνσης αντίθετης των δεικτών του ρολογιού, αλλά και ένα αντίρρευμα στη δυτική της πλευρά με διεύθυνση βόρεια. Όταν λοιπόν, βρεθούν εμπόδια στη πορεία των φυκιών, όπως λιμενοβραχίονες, χωρίς διαύλους της θάλασσας, παρουσιάζεται το φαινόμενο του Φάρου!

Ο Χορός των Ναύλων

Όσοι από τους αγαπητούς επιβάτες της Ακτοπλοϊκής μας Συγκοινωνίας, μέλη ή όχι του ΣΕΑΣΑ, παραπονούνται για την ακρίβεια των ναύλων του «Εθνικού μας Ναυλολογίου», ας μείνουν ήσυχοι, γιατί «Με απόφαση του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Αναστάση Παπαληγούρα, παραμένουν σταθερές οι ανώτατες επιτρεπόμενες τιμές καθαρών ναύλων της οικονομικής θέσης για όλες τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις, που προβλέπονται από το κρατικό ναυλολόγιο από τον Μάιο του τρέχοντος έτους 2009 μέχρι και τον Απρίλιο/2010»!

Μήπως πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι γιατί δεν αυξήθηκαν κατά ποσοστό ίσο με τον δείκτη καταναλωτή των μηνών Ιανουαρίου – Δεκεμβρίου, όπως προβλέπεται από το υφιστάμενο καθεστώς του ναυλολογίου της Ακτοπλοΐας μας; Αυτό, βέβαια. δεν σημαίνει ότι αποκλείεται η ελπίδα του «μεταφορικού ισοδύναμου», που είχε εξαγγείλει ο ίδιος Υπουργός, για να διατηρήσει, προφανώς, την επικοινωνία με την κομματική πελατεία του συστήματος. Γεγονός που εμείς το είχαμε χαρακτηρίσει ως παραμύθι και εξακολουθούμε να το πιστεύουμε, εφόσον διατηρείται το υφιστάμενο νομικό καθεστώς.

Το εν λόγω καθεστώς, που προβλεπόταν από τον Ν.6059/34, κατάργησε το προνόμιο να διενεργείται η ελληνική ακτοπλοΐα (cabotage), μόνο με υπό ελληνική σημαία πλοία από το 2001 και επίσημα το 2004. Ωστόσο διατήρησε ορισμένα δικαιώματα του ελληνικού κράτους, μεταξύ των οποίων, να εισπράττει τέλη εις βάρος του πλοίου και του επιβάτη, που επιβαρύνουν υπερβολικά τους ναύλους, ακόμη και αυτά που δεν δικαιούται. Επίσης το δικαίωμα του πλειστηριασμού των άγονων γραμμών, ο προϋπολογισμός των οποίων έχει αυξηθεί υπερβολικά τα τελευταία χρόνια.

Με τέτοιες συνθήκες είναι πολύ δύσκολο να αλλάξει αυτό το καθεστώς και να δώσει ελπίδες στους επιβάτες να αισιοδοξούν, εκτός εάν συνειδητοποιήσουν ότι πρέπει να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους διαφορετικά!

Θ’ ανελκυθεί το "Sea Diamond" ;

Με καλούς οιωνούς άρχισαν το Σάββατο 23/5 οι προσπάθειες απάντησης των υπολοίπων καυσίμων, που υπάρχουν ακόμη στις δεξαμενές του ναυαγίου του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond». Ευχόμαστε ν’ ακολουθήσει και η ανέλκυσή του, προτού περάσουν τα τρία χρόνια από τη βύθισή του. Διότι σύμφωνα με τον Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, υπό ορισμένες προϋποθέσεις, το ναυάγιο περιέρχεται στην κυριότητα του Δημοσίου, γεγονός που δεν θα συνέφερε. Όσο είναι γνωστοί οι κύριοι και ενδιαφερόμενοι του πλοίου – ναυαγίου, υπάρχουν ελπίδες ν’ αναλάβουν το κόστος ανέλκυσης.

Νομίζουμε ότι οι χειρισμοί της υπόθεσης από τον αρμόδιο Υπουργό Ε.Ν.Α.Ν.Π. κ. Α. Παπαληγούρα, είναι σωστές και θ’ αποδώσουν. Αλλά τα εύσημα και τα συγχαρητήρια, κατά μεγάλο ποσοστό, ανήκουν στους πολίτες της Σαντορίνης, οι οποίοι κατόρθωσαν να πείσουν τους αρμόδιους να τηρήσουν τους νόμους. Διότι το εν λόγω ναυάγιο, εάν δεν ανελκυθεί, θ’ αποτελεί μια μόνιμη πληγή στο νησί τους με προφανείς, αλλά και απρόβλεπτες συνέπειες. Φυσικά, το καλύτερο για όλους θα ήταν να είχαν εξαντληθεί όλες οι δυνατότητες διάσωσης του πλοίου από την αρχή του ατυχήματος, οπότε και τα έξοδα θα ήταν λιγότερα, γι’ αυτούς που ήταν και είναι, έτσι κι αλλιώς, υποχρεωμένοι να πληρώσουν!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου