Πέμπτη 16 Ιουλίου 2009

7

7 ο Επιβάτης της Αίγινας - Ειδήσεις - Σχόλια - Μάιος Ιούνιος 2009

________________________________________________________________________

Είναι Σωστές οι Μελέτες της Δημοτικής Αρχής; (16)

(Τρίστηλο, 9άρια)

Στα «αφανή» έργα της, η Δημοτική Αρχή περιλαμβάνει, προφανώς, και τις μελέτες των διαφόρων έργων που φιλοδοξεί να δρομολογήσει, έστω και αν κρίνονται ελλιπείς, όπως αυτή των «Βιολογικού Καθαρισμού και αποχέτευσης», «αγωγού σύνδεσης με ΕΥΔΑΠ, υποθαλάσσιου», «επέκταση πεζοδρομίου καφετεριών», εις βάρος του καταστρώματος του παραλιακού δρόμου κ.α., που, πιθανώς να μας διαφεύγουν. Φυσικά, για τις θαλάσσιες μεταφορές της Αίγινας δεν κάνει μελέτη, γιατί τις θεωρεί «χωρίς συγκεκριμένο περιεχόμενο»!!! Ποιους πείθει, όμως;

Ο Σύλλογος Επιβατών έχει εκφράσει επανειλημμένως τις απόψεις του, μέσω του «Επιβάτη», για όλες αυτές τις μελέτες, οι οποίες, όπως φαίνεται, δεν και εκφράζουν τις απόψεις των μελών της Δημοτικής Αρχής, αλλά των εκάστοτε μελετητών, οι οποίοι ενδιαφέρονται για την αμοιβή και όχι για την ποιότητα και χρησιμότητα των έργων που αφορούν. Συγκεκριμένα για το «Βιολογικό Καθαρισμό» έχουμε υποστηρίξει ότι το νερό και η λυματολάσπη (μετά από επεξεργασία) πρέπει να χρησιμοποιείται για άρδευση και να μην υπάρχει τελικός αγωγός προς τη θάλασσα (στον Άγ. Αντώνη) .

Τώρα, είμαστε περίεργοι να δούμε, αν θα ζητήσουν κάποια διόρθωση, μετά τις δηλώσεις (5/6/09) του ΥΠΕΧΩΔΕ, κ. Σουφλιά, ότι «θα χρηματοδοτηθεί μελέτη προϋπολογισμού 2.000.000 ευρώ για την αξιοποίηση μέρους του νερού του Κέντρου Επεξεργασίας Λυμάτων Ψυττάλειας, έως 250.000 κυβικών μέτρων την ημέρα». Το εργοστάσιο επεξεργασίας της λυματολάσπης, πρέπει να κοντεύει να τελειώσει. Για την μελέτη ενδιαφέρθηκαν επισταμένως οι κ.κ. πρόεδροι της ΕΥΔΑΠ και της ΠΕΣΥΔΑΠ και η Τοπική Αυτοδιοίκηση γενικότερα. Για τη δική μας Τοπική Αυτοδιοίκηση ποιοι ενδιαφέρθηκαν;

Η Αναρμοδιότητα του Δημάρχου (16΄)

(Τρίστηλο,9άρια)

Είναι προφανές από τις δημοσιευόμενες επιστολές στη σελίδα 8 ότι, κατόπιν παρέμβασης του κ. Δημάρχου, ματαιώθηκε η συζήτηση από το Δημοτικό Συμβούλιο του θέματος «Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία και Λιμάνια της Αίγινας», γεγονός, το οποίο καταγγέλλουμε, με την επιφύλαξη κάθε νομίμου δικαιώματος μας, να προχωρήσουμε σε αποκατάσταση της θεσμικής τάξης! Διότι, σύμφωνα με το Δημοτικό Κώδικα (Ν. 3463/06, άρθρο 93), το Δημοτικό Συμβούλιο και όχι ο Δήμαρχος αποφασίζει «…. για όλα τα θέματα που αφορούν το Δήμο…….». Το εν λόγω θέμα, παρά την άποψη του κ. Δημάρχου, η οποία ουδόλως μας έπεισε, αφορά (και πονά) τους επιβάτες της Αίγινας, οι οποίοι εκπροσωπούνται θεσμικά από το Δημοτικό Συμβούλιο! Πέραν αυτού ο νόμος 2932/2001, άρθρο δεύτερο, παράγραφος 3, ορίζει σαφώς την αρμοδιότητα της Δημοτικής Αρχής για τη βελτίωση της Ακτοπλοϊκής Συγκοινωνίας και των Λιμανιών της Αίγινας!

Αν η φρόνηση του κ. Δημάρχου υπαγορεύει ότι το εν λόγω θέμα δεν έχει συγκεκριμένο περιεχόμενο (σχετικό με την οικονομική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή των Αιγινητών) για λήψη απόφασης, για χάρη του δημοσίου συμφέροντος, τότε πιστεύουμε ότι η εν λόγω φρόνησή του είναι αυστηρώς προσωπική! Φρονούμε ότι μια προσωπική άποψη, χωρίς την απαιτούμενη επαγγελματική πείρα, είναι ανάξια λόγου. Ενώ η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, η οποία στηρίζεται και σε εισηγήσεις αρμοδίων φορέων (οφείλει να) είναι αδιαμφισβήτητη και γι’ αυτό εκτελεστέα!

Όσον αφορά την αντίδραση των κ. κ. Προέδρου και Συμβούλων του Δημοτικού Συμβουλίου, οφείλουμε να πούμε ότι μας απογοήτευσε, διότι περιμέναμε περισσότερη ευαισθησία, γνώση των αρμοδιοτήτων τους και σεβασμό στους πολίτες!

Προβλήματα στις Άγονες Γραμμές (16΄)

(Τρίστηλο, 9άρια)

Οι οικονομικές περιπέτειες των εταιριών Saos και GA Ferries, που εξυπηρετούσαν τις άγονες γραμμές του Αιγαίου, αναμένεται να προκαλέσουν προβλήματα στην Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία των νησιών, διότι παραμένουν δεμένα 8 πλοία και απλήρωτοι, ακόμη, περίπου, 500 ναυτικοί. Εν τω μεταξύ το ΝΑΤ παίζει το ρόλο «σανίδας σωτηρίας» για την οφειλέτρια εταιρία αλλά και για το ΥΕΝΑΝΠ, με την επίκληση, δήθεν, του συμφέροντος των εργαζομένων, διότι δέχτηκε να πληρώσει τους μισθούς των ναυτικών με αρνητική ψήφο της ΕΕΑ, η οποία ισχυρίζεται ότι η διαδικασία δεν είναι σύννομη!

Είναι προφανές ότι παίζεται ένα παιχνίδι μεταξύ της ΕΕΑ και του ΥΕΝΑΝΠ εις βάρος πάντα των επιβατών. Διότι η μεν ΕΕΑ εκμεταλλεύεται την έλλειψη χωρητικότητας και την παλαιότητα μερικών πλοίων της Ακτοπλοΐας, το δε ΥΕΝΑΝΠ ευρισκόμενο σε ομηρία στις κομματικές σκοπιμότητες και στην έλλειψη πλοίων, αναγκάζεται να χρησιμοποιεί πλοία μεγάλα και ακριβά σε ακατάλληλα λιμάνια. Συνέπεια αυτού του παιχνιδιού είναι να διακινδυνεύεται η ασφάλεια πλοίων και επιβατών, το υπερβολικό κόστος των άγονων γραμμών, αλλά και η ελλιπής εξυπηρέτηση των νησιών, που καταδικάζονται σε «άγονα»!

Μια παρεμφερή εικόνα βλέπουμε στην δική μας Γραμμή, Αίγινα – Πειραιά, όπου οι επιβάτες και ο επιχειρηματικός κόσμος, παραπονούνται (και με το δίκιο τους) για υπερβολικούς ναύλους, αθέμιτο ανταγωνισμό, άτακτα δρομολόγια, γενικά, και περιορισμό του τελευταίου δρομολογίου στις 18.00. Απαθείς παρατηρητές παραμένουν οι αρμόδιοι φορείς του ΥΕΝΑΝΠ και του Δήμου, οι οποίοι όχι μόνο δεν ασκούν την αρμοδιότητά τους που προβλέπεται από το νόμο, αλλά αρνούνται να ακούσουν και τους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς που ξέρουν το πρόβλημα και υφίστανται τις συνέπειές του.

Στην Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία , αντίθετα με την Αστική, παρατηρείται το φαινόμενο να πληρώνει ο επιβάτης την κοινωνική πολιτική και τις κομματικές σκοπιμότητες της εκάστοτε Κυβέρνησης, ενώ θα έπρεπε, σύμφωνα με το Σύνταγμα, να επιβαρύνεται, τουλάχιστο, με πολύ πιο φτηνό εισιτήριο. Τα πράγματα θα ήταν διαφορετικά, εάν το κράτος περιοριζόταν στο ρόλο του επόπτη και στη χρηστή διαχείριση του λογαριασμού της ακτοπλοΐας, που είναι χρήματα των επιβατών. Εναλλακτικά θα μπορούσε να βοηθήσει τις τοπικές κοινωνίες κτίζοντας λιμάνια και βαπόρια κατάλληλα για κάθε γραμμή!

Όμως, σε κάθε περίπτωση, οι ίδιοι οι επιβάτες και ειδικά της Αίγινας οφείλουμε ν’ αλλάξουμε νοοτροπία, εγκαταλείποντας τη παθητική στάση μας και διεκδικώντας σθεναρά τα δικαιώματά μας για καλύτερη Ακτοπλοϊκή Συγκοινωνία με φτηνότερους ναύλους και τακτά δρομολόγια. Μόνο με αυτό τον τρόπο θ’ αναγκαστούν οι Αρχές να κάνουν σωστά τη δουλειά τους! Από την άλλη γιατί να μην εκμεταλλεύεται η Αίγινα τις θαλάσσιες μεταφορές της;

__________________________________________________________________________

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΜΟΥΣΟΥΛΕΑΣ & ΥΙΟΙ Ο.Ε. ΤΕΧΝΙΚΗ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΙΑ

ΑΔΕΙΕΣ ΟΙΚΟΔΟΜΩΝ – ΤΟΠΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ & ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΡΓΩΝ – ΑΝΤΙΠΑΡΟΧΕΣ - ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΩΝ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΑΙΓΙΝΑΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΜΕΖΟΝΕΤΩΝ.

Τηλ. Γραφείου : 22.970 22..743, Κιν.: 69.72.037.351

______________________________________________________________________________________

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου